W zakres usługi zarządzania wchodzi:
- opracowanie wraz z Zarządem Wspólnoty „Statutu”
- opracowanie wraz z Zarządem Wspólnoty ewentualnych Regulaminów
- zarejestrowanie w Urzędzie Statystycznym – w celu otrzymania REGONU
- pomoc w założeniu rachunku bankowego
- opracowanie zgłoszenia i zarejestrowania w Urzędzie Skarbowym wraz z ewentualnym zgłoszeniem VAT
- przygotowanie wraz z Zarządem Wspólnoty budżetu na rok bieżący
- obsługa prawna
- usługi finansowe:
- pobieranie zaliczek na koszty utrzymania oraz opłaty eksploatacyjne
- płacenie zatwierdzonych rachunków
- przygotowanie półrocznych raportów o stanie rachunku bankowego
- wysyłanie upomnień o przekroczeniu terminów płatności
- dalsze postępowanie z zalegającymi opłatami – kierowanie spraw na drogę postępowania sądowego
- nadzór nad rachunkiem rezerw zgodnie z wytycznymi Zarządu
- rozliczanie kosztów utrzymania nieruchomości wspólnej oraz opłat eksploatacyjnych
- przygotowanie wraz z Zarządem Wspólnoty rocznych budżetów
- prowadzenie dokumentacji rachunkowo – księgowej dla Wspólnoty zgodnie z przepisami rachunkowości
W zakresie usługi administracyjnej wchodzi:
9.zawieranie i rozliczanie umów na usługi:
- wodociągowo – kanalizacyjne
- centralnego ogrzewania i centralnej ciepłej wody
- dostarczania energii do pomieszczeń wspólnych
- wywozu nieczystości stałych
- porządkowe związane z utrzymaniem czystości na obiektach i otaczającym je terenie
- przeglądów kominiarskich
- przeglądów gazowych
- przeglądów elektrycznych
- konserwacji anten zbiorowych
- konserwacji instalacji domofonowych i bram wjazdowych
- konserwacji i utrzymanie urządzeń technicznych zgodnie z wytycznymi dozoru technicznego (jeżeli urządzenia podlegają dozorowi)
10.przygotowanie zebrań rocznych
11. udział w zebraniach Zarządu
12. sprawdzanie dokumentów, opracowanie regulaminów
13. przyjmowanie i rozpatrywanie reklamacji
14. zawieranie umów ubezpieczenia budynku
15. zbieranie ofert na usługi i ich rekomendowanie w celu trafnego wyboru
16. konserwacja bieżąca nieruchomości
17. inspekcja na terenie nieruchomości wraz z przygotowaniem i wykonaniem niezbędnego protokołu zgodnego z prawem budowlanym
18. prowadzenie książki obiektu budowlanego
W zakres fizycznego wykonania usług:
- sprzątanie wewnętrzne i zewnętrzne
- naprawa dróg i chodników
- konserwacja i drobne napraw budynku
- konserwacja drobne napraw instalacji do wspólnego użytku:
- wodno – kanalizacyjnej
- elektrycznej
- odgromowej
- gazowej
- spalinowej i wentylacyjnej
- centralnego ogrzewania
- anten zbiorczych i domofonów
- dezynsekcja i deratyzacja
Wszelkie umowy i zobowiązania zawierane w imieniu Wspólnoty są uzgadniane z członkami Zarządu Wspólnoty.
Informujemy, że są to wszystkie i jedyne należności jakie płaci Wspólnota dla Spółdzielni Mieszkaniowej jako zarządcy. Wszystkie pozostałe wydatki ponoszone przez Wspólnotę są bez żadnego pośrednictwa i dopłat, księgowane i wnoszone bez żadnych narzutów (zgodnie z art.185 ust.5 ustawy o gospodarce nieruchomościami Dz.U.j.w.).
Za obsługę robót wymienionych w zakresie fizycznego wykonywania usług Spółdzielnia Mieszkaniowa nie pobiera żadnego wynagrodzenia ponieważ stronami w tych robotach i umowach jest Wspólnota i dany Zleceniobiorca ( wybrany zawsze za zgodą przedstawicieli wspólnoty ). Nie ma tu więc naliczanych opłat takich jak koszty pośrednie, koszty obsługi czy zysk. |